|
|
|
![]() home |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NAUCZYCIELE: mgr Krystyna Chrzanowska, mgr Sławomir Chrzanowski | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU PRACOWNIA
EKONOMICZNO-INFORMATYCZNA OPRACOWANY NA PODSTAWIE PROGRAMU 23 02/T-5,SP/MEN/1998.02.24 DLA KLAS 4-LETNIEGO TECHNIKUM EKONOMICZNEGO |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WSTĘP KLASA III TECHNIKUM EKONOMICZNEGO
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Przedmiot "pracownia ekonomiczno-informatyczna" realizowany jest na bazie takich przedmiotów jak: elementy informatyki, ekonomika, statystyka, rachunkowość, technika biurowa i marketing. Szeroki zakres wiadomości teoretycznych jak i umiejętności praktycznych, którymi uczniowie powinni dysponować, a które czasami wymagają przypomnienia i powtórzenia, jak również równoległa realizacja wielu ważnych działów programowych z przedmiotów kierunkowych, jakimi są ekonomika i rachunkowość sprawia wiele trudności w dokładnym zaplanowaniu kolejności i czasu realizacji treści przedmiotowych. Konieczność aktualizowania i korygowania już zdobytej wiedzy uczniów wraz ze zmieniającymi się przepisami finansowymi, (na co czasu ani miejsca nie da się przewidzieć) oraz potrzeba ciągłego uaktualniania wykorzystywanego oprogramowania stanowią kolejne czynniki utrudniające chronologiczne i czasowe rozplanowanie programu. Wobec wymienionych przeszkód tworzenie typowego programu jest niecelowe, dlatego program składa się z bloków tematycznych zawierających umiejętności kształtowane u uczniów z określeniem przybliżonego czasu ich trwania. Specyfika tego przedmiotu narzuca konieczność wykonywania dużej ilości praktycznych ćwiczeń w celu opanowania umiejętności, (co każdemu uczniowi, grupie uczniów zajmuje inny czas), bowiem sprawne, szybkie i bezbłędne wykonywanie zadań oraz właściwe wykorzystanie systemów informatycznych stanowi cel przedmiotu.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|