czat


home


poczta

 

Opis program finansowo-księgowego "KONTO"

2.        PRZYGOTOWANIE DO PRACY

2.1. Wymagania sprzętowe

Do uruchomienia programu potrzebny jest komputer klasy IBM z pamięcią operacyjną nie mniejszą niż 512KB oraz przynajmniej 1MB pamięci na dysku twardym.

2.2. Konfiguracja sprzętu

Przed uruchomieniem programu jedynie w systemie DOS należy wpisać w pliku config.sys komendę file=50 oraz pamiętać o tym, iż program ten nie współpracuje z pamięcią EMM

2.3. Instalacja programu

Instalacja: WINDOWS 2000/XP

Instalacja programu polega na uruchomieniu pliku konto_7.exe.

Komputer w procesie instalacji automatycznie utworzy na dysku twardym katalog KONTO_7 i skopiuje do niego wszystkie pliki programowe.

W menu START/PROGRAMY utworzony zostanie skrót konto_7.pif uruchamiający program

Instalacja: DOS/WINDOWS 9x

Instalacja programu polega na uruchomieniu pliku konto_7.exe co spowoduje automatyczne rozpakowanie i zainstalowanie programu na dysku twardym C: w katalogu KONTO_7. Pod koniec instalacji pojawi się komunikat błędu, który należy zignorować. Uruchomienie programu możliwe będzie za pomocą pliku konto_7.pif znajdującego się w folderze C:\KONTO_7. Dla ułatwienia kolejnych uruchomień plik konto_7.pif można skopiować (przenieść) na pulpit.

UWAGA!!! Nie należy zmieniać domyślnego foldera instalacyjnego C:\KONTO_7

2.4. Uruchamianie programu

a) z poziomu WINDOWS 2000/XP
- poprzez kliknięcie na skrót konto_7.pif znajdujący się w START/PROGRAMY (zalecane, można ikonę ściągnąć na pulpit w celu ułatwienia kolejnych uruchomień) - poprzez kliknięcie na plik konto_7.pif znajdujący się w katalogu C:\KONTO_7.

b) z poziomu DOS/WINDOWS 9x
DOS: poprzez wydanie komendy c:\konto\konto.bat - WINDOWS 9x: za pomocą pliku konto_7.pif znajdującego się w folderze C:\KONTO_7. Dla ułatwienia kolejnych uruchomień plik konto_7.pif można skopiować (przenieść) na pulpit.
Po uruchomieniu pojawi się ekran z pytaniem:

Po udzieleniu odpowiedzi (czyli wciśnięci odpowiedniego klawisza) rozpoczynamy właściwą pracę. Widzimy ekran:

Mamy do dyspozycji menu składające się z sześciu pozycji. Znacznik (podświetlenie) ustawiony jest na pierwszej z nich [STANY POCZĄTKOWE]. Możemy go przesuwać posługując się klawiszami strzałek wybierając właściwą pozycję. Po przejściu do ostatniej pozycji [wyjście] i naciśnięciu strzałki w dół uzyskujemy przeskok znacznika do pozycji początkowej, podobnie jeśli znajdujemy się u góry i naciśniemy strzałkę w górę przechodzimy na koniec. Zasada ta obowiązuje w całym programie, podczas korzystania z menu.

W dolnej części ekranu znajduje się pasek informujący nas o tym do jakiej części programu przejdziemy po naciśnięciu klawisza <Enter> przy aktualnym położeniu znacznika. Przesuwając znacznik po menu zauważamy, że napisy w linii informacyjnej zmieniają się sygnalizując jaką pozycję programu można uruchomić za pomocą każdego z nich.
 

Copyright © by Krystyna i Sławomir Chrzanowscy
All rights reserved